Sabtu, 21 Januari 2017

Bila CEO Jatuh Cinta

Inilah novel yang ditulis oleh saya tetapi tidak mendapat inspirasi yang secukupnya hingga menyebabkan saya tidak dapat meneruskan penulisan novel ini . Saya akan cuba untuk berjuang dalam penulisan novel yang bakal dikeluarkan pada tahun hadapan . In sha allah .

Anda boleh memberi pendapat atau sebarang komen tentang penulisan novel 'Bila CEO Jatuh Cinta' .

 
-Bab 1-

Pppappppp!!!!Fariz telah  dilanggar oleh seseorang sehingga terdengar bunyi gelas-gelas yang jatuh dari dulang. Sehinggakan pelanggan-pelanggan yang berada di sana melihat apa yang berlaku. Mula dah drama !

          “Alamak,kot aku!!”

Fariz melihat kotnya yang sedikit basah disebabkan ketumpahan air dari gelas oleh pelayan restoran.Air yang tumpah tadi taklah sedikit sampai 4 gelas.

‘Hishh!!Yalah , ini kan kot kesayangan aku.Dahlah mahal, diperbuat daripada kain yang sukar didapati pula’ getus dalam hatinya sambil perasaan marahnya terbuak-buak. Kemudian,Fariz melihat gadis yang telah membasahkan kotnya.

‘Hisk, mahu je aku kenakan perempuan yang cuai ni!’

          “Woi,kau ingat kot ni murah sangat ke sampai kau tumpahkan air kat kot aku ni? Hahh? Jalan tu pakailah mata,jangan pakai kaki aje!” teriaknya kepada seorang gadis yang telah tumpahkan air sebentar tadi.

Fariz menanggalkan kotnyakerana tidak mahu dilihat oleh pelanggan-pelanggan yang berada di sana. Serentak itu,Ilham menjelingkan kearah gadis tadi yang kelihatan kelam-kabut sehingga tak dapat mengawal emosinya. Dia berpakaian seperti pelayan bagi restoran ini. ‘Ceh,pekerja restoran ni rupanya. Restoran terkenal macam ni pun pilih dia kerja sini?’ soal hatinya.

“Saya minta maaf encik.Saya tak sengaja.”Luah gadis tersebut sambil tangannya sedang mengambil beberapa helai tisu di atas meja yang berdekatan kemudiannya mengelapkan kot Fariz bagimenghilangkan kesan tersebut.Fariz tersentak.Dia pun segera menolak tangan gadis tadi yang sedang mengelap bajuku sambil mulutnya hendak mengeluarkan kata-kata pedas.Malangnya , dihalang oleh seorang pengurus restoran yang muncul secara tiba-tiba.

“Maafkan saya Tuan Ilham dan maafkan kesilapan pekerja saya.Tolong lupakan kejadian yang berlaku sebentar tadi. Saya akan pastikan perkara sebentar tadi tidak diulangi lagi pada masa depan.” Kata Encik Hadi teragak-agak kepada Tuan Ilham sambil memandang pekerjanya. Encik Hadi takut akan kata-kata yang bakal dikeluarkan dari mulut Tuan Ilham .

‘Eh, mestilah kena takut. Dia ni pelanggan tetap restoran ni,rakan kongsi aku bagi restoran ni. Dah tu, takkan nak suruh dia minta maaf kot,’ Bisik hati Encik Hadi.

 
 
-Bersambung-
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan